Vergeetachtigheid heeft toppunt bereikt

Hier kun je met alles terecht wat over de ouders en omgeving gaat, wat niet in andere topics past.

Vergeetachtigheid heeft toppunt bereikt

Berichtdoor Yasmina » 14 Jan 2011, 10:42

De hele week praat en denk ik er al over. Liyana had vanochtend 9:00 uur haar eerste afspraak met de fysio in het zh. Sta ik om 9:21 uur met hartkloppingen naast mn bed!!!!! GEWOON VERGETEN!!!!!

Had de afspraak in mn agenda in mn telefoon gezet. Zoals altijd zou ik dan de avond ervoor de wekker zetten. Vanochtend om 5:30 uur meldde Liyana zich. Lekker flesje gegeven even gekroeld en dacht nog nou kan nog wel wat uurtjes slapen want heb toch geen afspraken vandaag....
Met schaamrood op de kaken met de fysio gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt.

Heb gehoord en gelezen dat het de nasleep van de p-e kan zijn. Vergeet heel veel maar nog niet zo erg...
Nog meer mensen hier last van? :bloos:
Afbeelding
Yasmina

Re: Vergeetachtigheid heeft toppunt bereikt

Berichtdoor Ellen » 14 Jan 2011, 11:42

Oh jeee wat balen zeg! Hoop dat je nu niet te lang meer hoeft te wachten...
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ellen
Global Moderator

Berichtdoor mariekje » 14 Jan 2011, 12:42

ik heb geen p-e gehad maar ik ben vorige week een afspraak met de kinderarts vergeten. Ik was ervan overtuigd dat die smiddags was, bleek het 's ochtends te zijn. Heb in maart een afspraak bij de kindercardioloog die 's middags is. Het stomme is dat het met koeie-letters op de kalender en in mijn agenda stond. Maar mijn haarkleur zou momenteel hoogblond moeten zijn want ik vergeet alles. Afspraken, kan niet op woorden komen (ja leg dan maar uit in de supermarkt dat je met gestreepte sliertjes kaas geraspte kaas bedoeld). Wel herkenbaar dus.
Afbeelding

Apie geboren met 35.1 wk,
geboorte: 1880 gram, 43 cm
26 mnd: 86 cm, 11.4 kilo

Tuttie, mijn long cutie geboren met 38.1 wk
geboorte: 2255 gram, ong. 42 cm
50 wk: 8215 gram, 68 cm

http://hagelslagjes.blogspot.nl/
Gebruikers-avatar
mariekje

Berichtdoor Ellen » 14 Jan 2011, 12:44

:lol: gestreepte sliertjeskaas :lol:
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ellen
Global Moderator

Berichtdoor Janneke » 14 Jan 2011, 13:08

Ik heb geen PE gehad, maar na mijn 1e zwangerschap is mijn geheugen nooit meer geworden wat het was. Als je het mijn collega's zou vragen, zouden ze het zeker beamen hihi... Als ik niet alles opschrijf (lijstjes in overvloed) of mijn vriend vraag me ergens aan te herinneren, dan vergeet ik het zeker. En dan zelfs nog...
Woordvindingsproblemen zijn ook herkenbaar. (En net nadat ik dit schreef, kwam een leering wat vragen en kwam ik echt niet op het woord...)
If you think our hands are full, imagine our hearts...

31-08-2008, 26,1 weken
Afbeelding
29-06-2011, 38,2 weken

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Janneke
Global Moderator

Berichtdoor Hanneke » 14 Jan 2011, 16:10

Hoi,

Ik heb wel p.e. gehad en kon de eerste weken nog geen woord onthouden en geen letter lezen. Ging ik boodschappen doen nam ik een briefje mee, maar vergat ik er op te kijken. Of ik keek er op maar kon niet begrijpen wat er op stond... Ben wel eens naar de winkel geweest omdat we wilden kaasfonduen, kwam ik thuis met cherrytomaatjes en komkommer. Voorbij de groenteafdeling (de eerste waar je langs komt) had ik geen energie en geen concentratie meer en wist gewoon niet meer wat ik nog meer moest hebben. Geen stokbrood dus en nog erger: geen kaas.

Heel herkenbaar dus! En kan nog wel een tijdje duren helaas. Waarschijnlijk wordt het veroorzaakt door de hoge bloeddruk die je hebt gehad hebben ze mij verteld. Ik heb een screening gehad in Maastricht, daar doen ze uitgebreid onderzoek als je p.e. of HELLP hebt gehad. Daar hebben ze me verteld dat wat wij hebben inderdaad hetzelfde is als wat alle pas bevallen vrouwen hebben. Maar uit onderzoek is duidelijk gebleken dat wij het 1. veel erger hebben en 2. het bij ons veel langer duurt voor het weer over is. Maar omdat anderen het ook hebben snappen mensen niet waarom wij er zo veel last van hebben, dat het echt anders is dan normaal. Dat is wel eens moeilijk.
Afbeelding
Mischa: 5 januari 2009 (32+5 wk)

Afbeelding
Levi: 1 maart 2010 (36 wk)
Gebruikers-avatar
Hanneke
Global Moderator

Berichtdoor marjow » 14 Jan 2011, 18:16

ik heb nu in de zwangerschap dat ik alles vergeet en dus alles opschrijf..
maar het leuke is dat ik dan vergeet op de briefjes te kijken en het dan alsnog vergeet..
hahaha moet soms wel om mezelf lachen dan :P
Trotse mama van ons wondertje Ruben*
Geboren 18-01-2011 met 26+5 & een engeltje geworden op 20-01-2011
Afbeelding
Gebruikers-avatar
marjow

Berichtdoor Yasmina » 15 Jan 2011, 09:54

Jaaaa! Woorden kan ik ook heel vaak niet op komen. Laatst: dat warm maak ding voor het bedje. Je weet wel! Ik kon er echt niet opkomen. Werd bijna gek!!! Duurde even: de kruik... Ik kon er gelukkig uiteindelijk wel om lachen.

@Hanneke: ik herken heel erg wat je hebt opgeschreven. Boodschappen doen was een ramp!
Wat ik zo erg vind is de onbegrip vanuit de omgeving. Ik heb het gevoel dat ik niet geloofd wordt of dat men vindt dat ik overdrijf.
Afbeelding
Yasmina

Berichtdoor Crista » 15 Jan 2011, 10:13

Hier is het ook herkenbaar. De eerste twee jaar na de pe/Hellp was ik een ramp met afspraken maken. Daarna werd het iets beter, maar het is bij mij nooit over gegaan. Mijn man kon mij bijvoorbeeld 100 keer iets vragen om te doen, maar pas na de101ste keer deed ik het misschien. Ik vergat het gewoon weer. Ik kon me ook vreselijk slecht concentreren en ik gebruikte overal lijstjes voor. Dat doe ik nog trouwens, ik vertrouw mijn geheugen nog niet volledig.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Crista

Berichtdoor Hanneke » 15 Jan 2011, 17:33

Ik heb nog steeds heel veel moeite met lezen van lange of ingewikkelde (naja dat vind ik het al snel...) teksten. Natuurlijk weet ik niet of dit komt door vermoeidheid en mijn veranderde leven, maar dat denk ik niet. Als mijn vriend tegen me begint te praten als ik net heel erg mijn best aan het doen ben om iets te begrijpen schiet ik dan ook enorm uit mijn slof. "Ik probeer iets te lezen!" Dit was al meteen na de bevalling (en de pe dus) zo en is wel veel minder, maar ik heb het eigenlijk nog steeds... Ik zie woorden en moet me enorm concentreren om het hele verhaal te begrijpen. Dit had ik vroeger helemaal niet, ik kon heel makkelijk en snel moeilijke teksten lezen en begreep ze meteen. Heel frustrerend is dit hoor, ik denk wel eens dat ik "dommer" geworden ben! :-(
Afbeelding
Mischa: 5 januari 2009 (32+5 wk)

Afbeelding
Levi: 1 maart 2010 (36 wk)
Gebruikers-avatar
Hanneke
Global Moderator

Volgende

Terug naar Ouders en omgeving